viernes, 30 de septiembre de 2011

Sessió del 27/09/2011


Avui amb en Joan Anton hem exposat les nostres vivències i experiències que com alumnes hem viscut amb les TIC i en general hem coincidit la gran majoria de la gent en què en parvulari no vam tenir cap tipus de contacte amb les tecnologies i que el nostre inici va ser a partir de l'assignatura d'informàtica a primària. També coincidim en què, a secundaria, vam haver d'aprendre a utilitzar programes com el Power Point, l'Exel, etc, per tal de dur a terme les tasques de l'escola. A més, pensem, la gran majoria, que a l'escola no ens ensenyen gaire i que no hem estat prou en contacte amb les noves tecnologies de la informació i la comunicació. Avui en dia continua sent així, a la universitat hem hagut d'aprendre a treballar amb el moodle sense que ens expliquessin com i, a més, hem hagut de crear pàgines web, realitzar treballs amb programes determinats, etc.


A classe, a part de parlar d'aquest tema, hem expressat les nostres inquietuds i sensacions respecte a aquest tema i les respostes han estat diverses: cada cop més trobem les TIC més presents en l'educació, quedar-nos enrere respecte les noves generacions tecnològiques, el professorat ha d'estar en constant formació, ja que el món evoluciona i creix, etc.


Avui ha estat una classe molt aprofitosa on he pogut saber més del projecte “Un per Un”, tot i que encara queda molt per parlar d'aquest tema, i he aprés que nosaltres, els mestres, hem de formar als alumnes en relació al seu futur amb les tecnologies no basant-nos en el nostre passat. A més, he comprés que l'objectiu és formar a les persones, no ensenyar a utilitzar les TIC. El nostre objectiu ha de ser formar als nostres alumne i la metodologia actual gira entorn a la tecnologia. Però, això no ha estat l'únic que m'ha fet reflexionar, sinó que m'ha sorprès l'opinió de Cristobal Cobo qui diu que haurien de desaparèixer les aules d'informàtica i que les TIC haurien d'estar dintre de cada aula, no s'han de tractar des de fora. Per tant, m'he adonat que l'aprenentatge actual tan sols s'ha de centrar en els alumnes i en la seva formació i que per dur-lo a terme podem gaudir de les noves tecnologies. Per últim voldria fer referència a la classificació d'Onrubia sobre les funcions de les TIC en educació. En primer lloc, trobem l'aprenentatge com a objecte d'aprenentatge (contingut), hem d'aprendre de les tecnologies. A continuació, considera que les noves tecnologies són eines d'aprenentatge que s'utilitzen per dur a terme un procés d'aprenentatge sense haver de canviar la metodologia. En tercer lloc, que les Tic faciliten els canvis en la forma d'ensenyar i, per últim, que faciliten un canvi en l'ensenyament.

No hay comentarios:

Publicar un comentario