martes, 11 de octubre de 2011

Sessió del 11/10/2011



Avui, a la classe d'en Joan Anton, havíem de presentar, cada grup, la lectura que havíem llegit i crear un debat al voltant d’aquestes, però, abans de tot, hem vist un vídeo que ens fa la següent pregunta: de que serveix la tecnologia sinó canvia la metodologia? A aquesta pregunta jo hi responc dient que per molt que un centre o un mestre hi vulgui aplicar les noves tecnologies a l’ensenyament, però la seva forma de fer, d’ensenyar, no hi canvia als nous temps, als nous canvis, el resultat serà el mateix que fins ara. Amb això vull dir que el mestre es clau en l’aprenentatge dels alumnes i la metodologia que utilitzi condicionarà al procés de construcció de coneixements dels alumnes i si en comptes d’adaptar-se als nous recursos que ens aporten les tecnologies, utilitza els mateixos mètodes, per molt que trobem ordinadors o altres estris informàtics en l’aula tant el procés com el resultat serà el mateix, sense evolucionar ni canviar.

També, hem reflexionat sobre què és una nova tecnologia i com han hagut de diverses al llarg de la història, fent que el que fa anys eren noves tecnologies, per a nosaltres, ara, són estris antiquats. Un exemple que hem vist, entre d’altres, ha estat el de l’escriptura. Per a alguns antics, com Sòcrates, l’escriptura era dolenta, era un estri que donava un pas enrere en l’aprenentatge, que feia oblidar. És com el que actualment passa amb les noves tecnologies, que es qüestiona el seu efecte positiu en l’aprenentatge. Per tant, podem dir que el debat es va repetint al llarg de les dècades al voltant del que, en aquell moment, es considera nova tecnologia.

Centrant-me en el que cada grup a aportat i fent un breu resum de les idees que més m’han impactat i m’han cridat l’atenció, avui he aprés o he reflexionat al voltant de les idees dels diversos autors:

El mestre ha d’acompanyar en el procés d’aprenentatge dels seus alumnes. (Joan Ferrer)
    
Actualment la clau de l’èxit és el com, no el que. A més, els mestres han d’assolir el repte de que els alumnes no siguin simplement lectors i escoltadors, sinó que creïn, que siguin actius i no passius en el procés d’aprenentatge. S’ha de formar alumnes creadors on les noves tecnologies afavoreixen la seva formació, ampliant així l’alfabetització(nous llenguatges que complementen). (J.M. Sancho)

·   Moltes escoles no compleixen el que el Departament d’Educació estipula respecte les TIC, és a dir, molts centres, malgrat l’evolució de les noves tecnologies troben estancades o no estan suficientment implicades amb les noves tecnologies, per no mencionar l’escassa formació del professorat.

·   El que hem de fer és que les noves tecnologies es vagin complementant amb les anteriors.
   

Aquestes entre d’altres aportacions dels meus companys envers les diverses lectures i el que jo mateixa, en la lectura del “clic”, he extret són noves visions i reflexions que com a futura mestre m’han dut a pensar quina és la metodologia que vull utilitzar i quin es el camí a seguir.

No hay comentarios:

Publicar un comentario