martes, 4 de octubre de 2011

Sessió del 4/10/2011



Avui, per grups, amb en Joan Anton hem elaborat una wiki on s'havia d'explicar l'article que havíem llegit. El meu grup ha escollit l’article d’Alejandra Bosco, Sobre el “clic” y su éxito en educación escolar. He aprés i m’he adonat, gracies a la lectura, als meus records com a alumne que utilitzava el “clic” i a les aportacions i reflexions de les meves companyes, que no n’és tant beneficiós com hem pensava i, a més, he pogut reflexionar sobre la importància del bon ús de les tecnologies a l’aula. No per utilitzar l’ordinador estàs aprenent ni estàs duent a terme un aprenentatge informàtic. Sota d’una idea com aquesta a d’haver-hi un procés d’aprenentatge significatiu, no un aprenentatge mecànic com es du a terme amb el “clic”. No obstant això, el “clic” té avantatges com que és un programa econòmic de baixa complexitat, que permet treballar autònomament i atendre a la diversitat alhora que avarca les diverses àrees del currículum escolar.

Hem de reflexionar si la manera en què s’està ensenyant informàtica a les aules és la adequada. En aquest cas, opino que el “clic” no és una eina beneficiosa, malgrat les seves avantatges, ja que no permet la discussió dels aprenentatges ni la construcció progressiva i la modificació de coneixements, en la majoria dels casos. Els alumnes que utilitzen aquest programa el veuen més com un joc que com un aprenentatge i, a més, es guien per la repetició i per l’assaig-error.

Amb tot això, m’agradaria poder acabar dient que l’educació tecnològica s’ha de donar dia a dia, a les aules, on els alumnes identifiquin les noves tecnologies com instruments quotidians. Els infants han d’aprendre a través de les facilitats que ens aporten els recursos tecnològics, adaptant-se així a la nova societat de la informació i gaudint d’una formació completa i adient.

No hay comentarios:

Publicar un comentario